2022年度第12回定例研究会 Toward Dynamic Difficulty Adjustment with Audio Cues by Gaussian Process Regression in a First-Person Shooter

来たる2022年12月19日(月)、立命館大学ゲーム研究センターによる2022年度第12回定例研究会を実施いたします。発表者は、LI Xiaoxu氏です。登録・参加料不要となっております。お誘い合わせの上、奮ってご参加のほど、お待ちしております。

■発表タイトル Title
Toward Dynamic Difficulty Adjustment with Audio Cues by Gaussian Process Regression in a First-Person Shooter

■発表者 Presenter
Li Xiaoxu(Graduate School of Information Science and Engineering)

■日時 Date and Time
2022年12月19日(月) 19:00-21:00

場所 Venue
Online ( ZOOM )
https://ritsumei-ac-jp.zoom.us/j/91015543036?pwd=ekdpOG9jdkJwMWtILzB6VU8rcUxLZz09
ミーティングID: 910 1554 3036
パスコード: 031509
※お手数をおかけいたしますがZoom Bombing対策のため、ログイン時にお名前をフルネームにしていただくようお願い致します。To prevent Zoom Bombing, please make sure to use your full name when you log in to ZOOM.

概要 Summary
This presentation will show our study on how in-game audio cues will influence our FPS game’s difficulty. Our study shows that in-game audio cues will indeed influence our FPS game’s difficulty. The relationship between in-game audio cues’ volume and our game’s difficulty shows like a quadratic function. At the same time, I will show how we control the game difficulty, which means creating a Dynamic Difficulty Adjustment (DDA) mechanism for our game. We used Gaussian Process Regression(GPR) as the main algorithm to control DDA. At the same time, we set our own difficulty target(Goal) with respect to our players’ experience. In addition, I will show our game design, game concept, and game AI.

■資料
●ゲームアプリケーション Game application
プレゼンテーションに関連した、ゲームアプリケーションのダウンロードリンクです。
Download links for game applications related to the presentation.
https://drive.google.com/file/d/1NMoobEZogqR0iUG0X-20b5deTScr4MMq/view?usp=sharing

●スライド Slide



●動画 Video
※トラブルにより冒頭1~2分が収録されておりません。ご了承ください。
*The first 1-2 minutes are not recorded due to trouble. We would appreciate your understanding.

2022年度第13回以降の開催予定のお知らせ

2022年度第13回以降の定例研究会の開催予定につきましても合わせてお知らせ致します。
発表者や日時につきましては現時点では以下を予定しております。
正式に決定次第、改めてお知らせ致します。

第13回
発表者:Susana Tosca 2023年1月30日(月) 19:00-21:00
【研究テーマ】Transmedial Dreams of Kyoto

第14回
発表者:FEBRI Abdullah 2023年2月13日(月) 19:00-21:00
【研究テーマ】Procedural Content Generation (PCG) and serious games